Dr. Sayid Husain Al-Musawi: Mengapa Saya Keluar SYIAH

Aku dilahirkan di Karbala. Membesar dalam suasana ajaran Syiah di bawah jagaan kedua ibu bapa yang berpegang teguh dengan agama. Aku belajar di madrasah-madrasah di Kota Karbala sehingga aku bergelar seorang pemuda.
Kemudian bapa ku menghantar ku ke Al-Hauzah Al-Ilmiah Al-Najafiah1 iaitu sebuah pusat pengajian terbesar di dunia untuk aku mencedok ilmu daripada ulama-ulama Syiah yang besar dan masyhur ketika ini seperti Samahah Al-Imam Al-Sayid Muhammad Al-Hussain Kasyif al-Ghito’. Beliau mengajar kami di al-Hauzah Al-Ilmiah Al-‘Aliyyah. Cita-cita ku ialah untuk menjadi pakar rujuk dalam agama dan mengetuai Al-Hauzah serta berkhidmat kepada agama dan umat seterusnya memajukan umat Islam. Impian ku ialah untuk melihat umat Islam bersatu padu dan dipimpin oleh seorang Imam dalam keadaan aku mampu melihat negara-negara kafir hancur di hadapan Umat Islam. Terdapat banyak lagi impian para pemuda Islam yang cemburu untuk agamanya yang tidak tertulis di sini…….

BACA BUKU SETEBAL  248 HALAMAN SELANJUTNYA DI

https://aburedza.files.wordpress.com/2011/07/mengapa-aku-tingalkan-syiah.pdf

Tinggalkan Jawapan

