Wahabi: Syiah terGELAK BESAR

Cerita wahabi timbul lagi. Kali ni lebih parah, dikaitkan dengan teroris. Lebih parah pemimpin agama negeri, mufti kerajaan negeri dituduh teroris. Habis keliru rakyat Perlis.

Sebaliknya Syiah Malaysia @ Syiah Perlis pasti terGELAK besar. Abu Hassan seorang Siyah Perlis, aku kira yang paling besar gelaknya. Syiah sangat benci kepada Wahabi, terutama Muhammad Abdul Wahab (1115 – 1206 H/1701 – 1793 M) dan lebih-lebih lagi Ibnu Taimiyah (lahir: 22 Januari 1263/10 Rabiul Awwal 661 H – wafat: 1328/20 Dzulhijjah 728 H)

Ibnu Taimiyah di dalam kitabnya Minhajus Sunnah mengelar mereka Rafidah yang membuat ghuluw (berlebihan) terhadap ahli bait nabi s.a.w , membangun masjid di atas perkuburan, beribadah kepada kuburan sebagai tandingan Allah. Katanya Ghuluw adalah akar kesyirikan.

Namun saya bukan pula penyokong wahabi. Ada juga yang tidak berkenan dengan wahabi. Justru saya suka beradap didalam berbedza pendapat. kalau tidak pi Makah dan Madinah nak buat macam mana, nak sembahyang ikut sapa, kalau tak ikut imam wahabi, malah sangat suka pula kalau ikut Syikh Suraim atau Sudais…..  kalau dok di Malaysia pun kalau dengar sura depa dua, uhhh macam dok di Masjidil Haram.

One thought on “Wahabi: Syiah terGELAK BESAR

  1. Ha..ha…ha… Hoi JAKIM dan MKN tidoq ka! Ini dua-dua Wahhabi dan Syiah kena serupa macam saja tapi Syiah lagi teruj kalau dikira samada dari segi akidah atau Fiqh semuanya menyeleweng,
    dah kira agama baru bukan Islam sebenar dah.
    Bila depa dah ramai darah orang Sunni ni halal nagi mereka, bepahala besar bedarjat tinggi bunuh orang Sunni. Tengoklah semua negeri yang ada kumpulan Syiah pasti huru hara. Pakistan dan Iraq tak pernah aman begitu Lebanon.Perempuan tak kira kecil, muda ka atau tua ka semua boleh MUTAAH, jadi sundal ada contract.

    Si Wahhabi ni ego lebih, bising, berlagak pandai dan betul tapi tak betul. Kalu yang tak Mjassimah atau Musyabbihah tu o.k. lagi. Kalu yang berakidah Mujassimah dan Musyabbihah 2 x 5. 5 x 2 saja dengan Syiah. Kalu terrorist Syiah lagi dahsyat.

    Dua-dua ini kumpulan ada sponsor yang kaya. Eloknya kedua-dua kumpulan get out of Malaysia!
    Pergilah Saudi, Bahrain, Qatar, atau Iran. Dok sana elok, Syiah boleh lah gilap maqam2 imam depa. Wahhabi ni pun bolehlah buat pesta di Riyadh kampong Guru Besar depa. Si mamat botak anak Sheikh Abdul Wahab.( Ayah dan abang o.k. bukan Wahhabi malah menntang si mamat botak)
    ,

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s