Pakar Motivasi Yang Gagal Dalam Berorganisasi

Pada satu ketika dahulu Dr Hasan sangat saya kagumi. Apabila beliau menyertai Pas bertambah kekaguman saya pada nya. Malah saya sangat gembira apabila beliau kemudianya menjadi exco kerajaan Selangor.

Satu ketika saya tergaman apabila ada khabar beliau adalah antara tokoh yang mengusahakan penyatuan Pas-Umno.

Umum  mengetahui orang Pas tidak mengemari usaha tersebut. Saya sendiri pada dasarnya suka jika berlaku penyatuan Umno-Pas. Tetapi suasana yang terjadi, dengan sikap Umno pada ketika ini, penyatuan ini adalah tidak mungkin.

Berbalik kepada sika Dr Hasan, sehari dua ini, saya rasa beliau tidak akan lama di dalam Pas. Kalau pun orang Pas tidak menolaknya, beliau sendiri akan berasa tidak selesa lagi. Kalau ia keluar ke mana ia akan pergi? Ke Umno?

Bersediakah beliau menjadi macam Naka’i?

Kalau beliau menyertai Umno. Dr Hasan mempunyai satu tugas yang sesuai untuknya. Bersihkan Umno. Baiki Umno. Betulkan Umno.Bayar Royalti kepada Kelantan. Hapuskan rasuah. Lunakkan Umno sehingga cantik Umno itu sehingga TG Nik Aziz pun berkenan.

TG Haji Abdul Hadi mengatakan:

Sesiapa yang cuba berlagak pandai tanpa ilmu yang sebenar pasti tersungkur dengan lagaknya, dan sesiapa yang berilmu dan menganggap dirinya paling bijak dalam PAS secara individunya tanpa peduli terhadap adab berjamaah dalam Islam, akan menjadi mangsa serigala politik yang menjadi musuh perjuangan Islam, inilah sikap membahayakan diri sendiri yang diberi amaran oleh Rasulullah S.A.W.

Maksudnya: (Sesungguhnya syaitan itu adalah serigala yang menangkap manusia, laksana serigala yang menangkap kambing yang terpencil daripada kawanannya dan yang berada disudut yang menjauh diri daripada kawanannya). Dalam Musnad Ahmad.

Maka saya berkesimpulan bahawa Dr Hasan adalah Pakar Motivasi Yang Gagal Dalam Berorganisasi.

Tinggalkan Jawapan

