Unit Amal Pas Bercalit Pengaruh Syiah

Pada 27 September 2013 The Malaysian Insider melaporkan  Mat Sabu  menjawab pertanyaan mengenai Unit Amal Pas yang ditiru dari Syiah Iran:

“Bila kita balik, kami  ambil semangat itu maka tertubuhlah Unit Amal, bahkan lagu Unit Amal adalah inspirasi dari lagu itu yang dinyanyikan oleh anak muda di sana,” katanya yang menjelaskan dari manakah asal usul Unit Amal, badan kebajikan dan kawalan yang sangat berpengaruh dalam PAS sekarang.

Ini yang tak sedap dengar. Unit Amal tu ok, tak pa tiru pi sebab dah tiru. Tak kan nak bubar pula. Tapi tang lagu tu….. tukar lah, jangan tiru. Dulu pakat komplen lagu negaraku ditiru dari Indonesia. Sekarang lagu unit amal ditiru dari Syiah…. uhhh memalukan. Bahkan menjijikkan. Bukan masalah senikata dan rentak … tapi masalahnya kerana meniru.

Tentang kepimpinan Ulama, ok, tak pa tiru. Tapi bayangkan jika konsep Kepimpinan Ulama ia itu yang dijelmakan melalui Majlis Syura Ulama, badan tertinggi dalam PAS sekarang, ada lagu resmi, dan lagu resmi itu di tiru dari Syiah?

Tengah-tengah orang dok benci Syiah tiba-tiba keluar berita ini, kesian  sungguh Unit Amal dipalit dengan kehudohan Syiah.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s